تعرف على قرارات شريف منير لتحديد موقفه من السوشيال ميديا

قرر الفنان شريف منير اعتزاله السوشيال ميديا لفترة و ذلك عبر حسابه الرسمي بموقع إنستجرام.
 
فكتب: “أنا قررت إني آخد فترة راحة من السوشيال ميديا، أنا كنت بتعامل من قلبي وبطبيعتي اللي الناس عارفاها وعمري ما جرحت حد بكلامي أبدا ، لكن أنا مؤخرا تعرضت لكم من الكراهية والحقد الغير مبرر، رغم إن تاريخي في التعامل مع الناس عمر ما كان فيه تجاوز ، لما نزلت آخر صورة أنا كنت يسبق عشان أكشف نوعية معينة من الناس اللي أنا مش عايزهم عندي، لكن للأسف الموضوع دخل في طريق تاني أنا مش حابه لأن الناس شايفة إن العادي إني أتشتم وعيلتي يتشتموا لكن مش عادي إني أرد على الغلط”.
  
 
و اختتم كلامه بـ”وعلى فكرة إنتوا صح، أنا ماكنش ينفع أنزل لمستوى النقاش ده، لأنكم ماتعودتوش مني على كدة، وشكرا لكل جمهوري اللي بيحبني بجد وفاهمني وعارفني كويس، استراحة شوية بقى”.
و قد سبق للفنان ان دخل في نقاش مع جمهوره بسبب صورة نشرها بصحبة الفنان أحمد السقا والفنان أحمد رزق، وعلق عليها: “آدي الفنانين عايشين في الفتى وبيصيفوا ومش حاسين بحاجة، حسبي الله ونعم الوكيل فيكم يا فنانين”.
 
فا انهالت التعليقات عليه التي انتقدت ما كتبه، ليقوم شريف بالرد على البعض حتى أنه وصف إحدى متابعاته بالكلبة.
 
بعد تعرضه للهجوم علق قائلا: “كل الناس الذين أهانوا أو استفزوا كلامي ولم يزعجوني أنا سعيد جدًا منهم لأنهم أعطوني فرصة كبيرة مع لأنظف صفحتي من القذرة و ما يقولونه أنا بنتقد نفسي،أنا حر طبعًا لكن المقصود هو أنني أفرز زبالةالبشر من الحاقدين أولئك الذين أصحاب النفوس المريضة “.
 

شارك المقال وأخبر به أصدقائك الآن

الوسوم

التعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Fill out this field
Fill out this field
الرجاء إدخال عنوان بريد إلكتروني صالح.

اقرأ أيضاً

القائمة